2012-01-27
 17:17:53

What Makes You Beautiful - kapitel 24

På väg till första lektionen, som var matte, stannade vi till vid våra skåp där vi förvarar alla våra skolsaker. Jag la in min historia bok och tog fram mina matteböcker och en blyertspenna. Jag skulle precis stänga skåpet när ett par starka armar omfamnade mig. Jag kände igen parfymen och rösten som viskade:

”What’s you’re first lesson?”

Jag stängde igenom skåpet och vände mig om. Jag möttes av ett par gröna ögon, Harrys gröna ögon.

”Math, what a great start on a Monday.” Suckade jag och himlade med ögonen.

Jag var verkligen inte på humör för en mattelektion nu. Jag hade valt en svårare mattekurs och vi hade precis börjat med algebra. Det vanliga med bara x och y, verkade inte finnas existera i kursen, det var även många nya formler att hålla ordning på.

Harry skrattade åt min surhet och gav mig en kram.

”Wanna eat lunch together?”

Precis när jag skulle svara så ringde det in.

”I must run” Jag gav honom en snabb puss på munnen. ”Se you in the dining room 12?”

Innan han hann svara så hade jag börjat springa mot mattesalen. Mr.Jones var väldigt sträng när det gällde närvaron. Jag kände hur min mobil vibrerade i väskan, förmodligen så var det Harry. Jag hann precis in i klassrummet innan Mr.Jones skulle stänga dörren.

”Just in time Miss. Gardner. “ sa han och suckade.

Jag log ursäktande och skyndade mig att sätta mig på min plats brevid min mattepartner som jag glömt namnet på. Det enda jag mindes om henne var att hon också var svensk.

Harry’s point of view

Jag såg Holly skynda bort i korridoren. Jag hade verkligen haft tur som fått en till chans av Holly. Egentligen förtjänade jag den inte, efter allt jag gjort. Hon måste vara den finaste människan i världen. Jag började min första lektion vid nio så jag kunde ta det lugnt, ta en kaffe i kafet.

”Ey man, what are you dreaming about?”

Jag vände mig om och såg att det var Dave. Jag tvekade några sekunder innan jag svarade.

”About my girlfriend.” jag log stort mot honom.

”So you and Cori is official now?” han la armarna runt mina axlar och viftade menade med ögonbrynen.

”Me and Holly is official, it was never something between me and Cori.” Jag skakade av mig hans arm.

“Is it the girl you hanged with at the pool?”

Jag nickade bara till svar. Jag hade inte riktigt förlåtit honom för vad han gjorde mot henne då.

”She’s hot. If you wouldn’t have stoped me at the pool, could she and I have something.”

”She’s mine.”


Väldigt kort del men det är något i alla fall. Vi hoppas att ni har förståelse för att det inte blir superbra uppdatering, vi går i skolan, precis som ni. Vi ska försöka skriva ett till kapitel i helgen !

/ Amanda xxx


emma
PUBLICERAT: 2012-01-27, 18:47:12 | URL: http://popoflove.devote.se

Skitbra! :)


Tilda Larsson
PUBLICERAT: 2012-01-27, 22:29:32 | URL: http://tildalarsson.blogg.se/

Håller med. Men det kändes som att du slutade mitt i hela kapitlet. :)

Men ändå skitbra!


Julia
PUBLICERAT: 2012-01-28, 00:18:54 | URL: http://onenewstory.blogg.se/

Yes! Ett till sjukt bra kapitel! <3 älskar det!


@MiickiiSwe
PUBLICERAT: 2012-01-28, 10:47:34 | URL: http://Http://thegomez.bloggplatsen.se

Wow! Det ända jag kan säga är WOW! As bra skrivet!!!

Nästa kapitel NU!!!


Gabbi
PUBLICERAT: 2012-01-28, 11:04:20 | URL: http://gabriellaita.blogg.se/

Jättebra skrivet! =D Längtar till nästa kapitel!!


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-28, 13:33:14

Ny läsare superbra! :)


Johanna
PUBLICERAT: 2012-01-28, 18:37:00

skriiiiv meeera och längre!

men du är jätte duktig på att skriva i alla fall :)


emma
PUBLICERAT: 2012-01-29, 01:04:42

Superbra! länktar tills näsa kapitel :D


Linnea Samuelsson
PUBLICERAT: 2012-01-29, 01:05:44 | URL: http://linneasamueelsson.blogg.se/

skit braa !!


Maria ♥
PUBLICERAT: 2012-01-29, 14:10:49

Jag älskar den, började läsa igår och kunde inte sluta läsa haha :)


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-29, 17:14:42

As bra!!!!!!!


Nathalie
PUBLICERAT: 2012-01-31, 16:29:04 | URL: http://jjustaboutme.blogg.se/

Skitbra! Älskar sättet ni skriver på! Har varit beroende av eran novell i flera dagar. Skriv mer! :D


Milia
PUBLICERAT: 2012-01-31, 17:42:43

Ni är SKKIIIIT duktiga !! väntar tills nästa del !! :D



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!