2012-01-31
 18:41:44

What Makes You Beautiful - kapitel 25

Dave skrattade och sa:

”We will see.”

Med de orden lämnade han med, det var väl tur det. Jag hade förmodligen slagit till honom eller nått. Jag fortsatte bort mitt skåp för att hämta min religion bok och min penna, jag passerade anslagstavlan där all information som saker som skulle hända på skolan fanns, en stor blå lapp fångade min uppmärksamhet. Jag stannade upp och läste mer noggrant på den. Det kanske är något jag borde göra, Holly skulle gilla det i alla fall, hon skulle bli överlyckig. Jag letade efter vart på lappen lärarens namn stod så att jag skulle kunna anmäla mig, jag hittade det längst ner i högra hörnet. Perfekt, jag hade honom i idrott senare.

Hollys point of view

Efter mattelektionen hade jag dubbeltimma i kemi. Som om det inte vore jobbigt nog med att det var måndag, jag hade de två värsta ämnena på morgonen. Jag skyndade mig genom korridoren för att inte komma försent den här gången. Jag kastade in matteböckerna i skåpet och letade fram mina kemiböcker. Jag suckade åt röran jag hade i skåpet, inte undra att jag kommer försent med tanke på röran jag har. Jag måste ordna något system så att det bara är att ta de översta böckerna på något sätt. Jag får fundera ut ett system senare. Jag stängde igen skåpet och när jag började tog det stopp och jag ramlade på rumpan. Jag tittade upp på vad som fått mig att ramla och såg stort hånflin som tillhörde en person jag verkligen inte kände för att prata med, Cori. Jag reste mig upp och blängde på henne. Hon hade fortfarande skjortan lite för många knappar uppknäppt och man kunde känna en svag doft av allt smink hon hade på sig. Undra om hon någonsin har hört talas om naturlighet?

”Du är helt störd.” sa jag till henne på svenska

”What.Was.That?” sa hon och såg ut som ett frågetecken. ”are you a Alien or something?”

Hennes knähundar skrattade instämmande åt det hon sagt, det var ju inte kul för fem öre.

”Oh, I’m sorry. I forgot that you only speak bitch. I will say it again. You got serious problems.”

Kom det där verkligen från mig? Hade jag precis sagt det där? Hade de där orden precis kommit hur min mun? Cori såg precis lika chockad ut som jag måste göra, hon verkade även ha tappat talförmågan. Hon öppnade munnen för att säga något men stängde den snabbt igen. Hennes knähundar blängde ilsket på mig och om blickar kunde döda skulle jag definitivt ligga som en död fisk på golvet med mina inälvor ut och in.

Cori öppnade munnen igen och den här gången kom orden ut ur munnen på henne.

”This is not over.”

Hon vände på klacken och hennes knähundar följde efter.

1-0   till Holly.

Jag log för mig själv och skyndade bort till kemin.


Återigen kort kapitel men min data laddar snart ut. Jag hade tänkt skriva det här tidigare men jag har varit sjuk så jag har inte orkat eller haft någon insperation. Men här är det i alla fall :))

Håll ögonen öppna för det kanske kanske kommer en liten tävling snart !

/Amanda xxx


:)
PUBLICERAT: 2012-01-31, 18:49:34

du er kjempe flink! :) leser den selv om jeg er norsk ^^


emma
PUBLICERAT: 2012-01-31, 20:06:10 | URL: http://Popoflove.devote.se

jättebra ! :)


Jenny
PUBLICERAT: 2012-01-31, 20:26:03

sjukt bra har verkligen längtat efter detta kapitlet


Milia
PUBLICERAT: 2012-01-31, 20:35:47

Ni borde HELT SERIÖST göra en bok av detta , ni kommer ju tjäna skiit mycket , + har massa tankar om hur det kommer bli efter denna del, I can't wait until the next part ! :D


Tilda Larsson
PUBLICERAT: 2012-01-31, 20:37:13 | URL: http://onednovell.webblogg.se/

SÅ GÄLVA ÄGD CORI!!!! 1-0 till Holly yey! Undrar bara vad Harry håller på med .... :)


Henny
PUBLICERAT: 2012-01-31, 22:27:08

Hahahaha, fyfan va klockrent sagt! As bra kapitel!:)


Gabbi
PUBLICERAT: 2012-02-01, 07:14:18 | URL: http://gabriellaita.blogg.se/

Jättebra! Har längtat så mycket efter det här kapitlet! =D


Annie
PUBLICERAT: 2012-02-01, 19:46:22

Åh, snälla mer. Så sjukt underbar! Och när ska Harry söka till xfactor?!?! ;)


Tilda Larsson
PUBLICERAT: 2012-02-06, 18:41:04 | URL: http://onednovell.webblogg.se/

När kommer kap 26?

Snälla låt det vara långt! :D


Milia
PUBLICERAT: 2012-02-07, 17:41:33

Nästa kap.?? ?? kan inte vänta ! :3


Anonym
PUBLICERAT: 2012-02-07, 21:40:41

Nu har jag faktiskt väntat jätte länge, typ en vecka. :(

Förlåt om jag klagar, ni kanske har fullt upp och det förstår jag men endå, snälla försök och lägga upp kap 26 så snart som möjligt, tack! :)


Evelina
PUBLICERAT: 2012-02-09, 21:33:35 | URL: http://hurtfulmoments.blogg.se/

Ni är så sjukt bra på att skriva, jag kan verkligen leva mig in i berättelsen. Suttit och läst allt från kapitel 1-25 ikväll, och jag kunde absolut inte sluta! Längtar redan till nästa kapitel :3

Men mer :D


Anonym
PUBLICERAT: 2012-02-18, 23:31:28

Du är grym! MermerMER! <3


Anonym
PUBLICERAT: 2012-02-24, 18:39:34

Hej, verkligen jättebra, det verkar nästan som om ni har glömt bort novellen, ni har ju inte uppdaterat på en månad nu och jag vill verkligen läsa fortsättningen! Hoppas ni skriver snart! :) <3


Anonym
PUBLICERAT: 2012-02-29, 20:33:51

precis hittat er blogg och har läst alla avsnitt ikv! OMFG, gud vad duktiga ni är!kram


alex
PUBLICERAT: 2012-03-09, 21:09:07 | URL: http://alexlove.blogg.se/

haha guuuud har suttigt hela dagen för att läsa alla inläggen, och alla lä'rare i skolan dampade, men så värt det ! ni äger värkligen !! <3



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!