2012-03-09
 14:59:56

What Makes You Beautiful - kapitel 27

Efter en lång skoldag slängde jag mig utmattad på sängen. Jag tog fram min mobil ur fickan för att ringa mamma och berätta om att Harry skulle följa med mig till Sverige. Jag slog numret hem och tryckte på ”ring”. Två signaler gick fram innan någon svarade.

”Hallå, vem är det?”

Jag skrattade tyst i luren, min lillasyster Klara hade fortfarande inte lärt sig hur man svarade i telefon som normalt folk.

”Hej Klara, det är Holly!”

”Jag saknar dig jättemycket Holly, när kommer du hem igen?”

”Jag kommer och hälsar på några dagar nästa vecka.”

Hon gjorde ett glädjeskrik och jag var tvungen att ta bort luren från örat. Jag hörde pappa fråga vad hon höll på med i backgrunden och hur hon förklarade att jag var i telefon.

”Holly gumman, hur är det?” sa pappa efter en stunds tystnad i luren. Klara hade blivit helt galen av alla känslorna, så pappa hade varit tvungen att lugna ner henne.

”Det är jättebra, skolan dödar mig lite halvt bara.”

Jag hörde hur pappa log i luren.

”Är det jobbigare än du trodde?”

”Nej, det är faktiskt lättare. Jag trodde det skulle vara svårt att komma in i engelskan, men nu pratar jag som en infödd. Det känns svårare att prata svenska faktiskt.”

”Ja, du låter faktiskt mer brittisk än svensk. Har du bokat flygbiljett än?”

”Nae, men jag ska göra det senare ikväll, och angående det, jag tar med mig en vän, eller pojkvän rättare sagt. ”

Det blev knäpp tyst i luren.

”Pappa, är du kvar..?”

”mm, jag blev lite chockad bara. Vi har varit oroliga, mamma och jag, över att du ska ha träffat en pojke i England, för det kanske gör att du stannar där för alltid.”

”Jag har tre år kvar hinna jag ska bestämma mig, och om jag väljer England, kommer jag alltid kunna komma och hälsa på er och ni mig.”

Jag kände hur tårarna började komma, jag förstår hur det måste kännas för mamma och pappa att deras dotter flyttar tusentals mil ifrån dem, till ett annat land med en annan kultur.

”Sluta tänk på det nu, jag ser fram emot att träffa honom, vad heter han?”

Jag tog ett djupt andetag för att samla mig och berättade allt för både mamma och pappa om Harry. Jag måste säga att högtalarfunktionen är underskattad.

Under mitt samtal med mina föräldrar hade både Emma och Nicole kommit in på rummet och när jag lagt på, började de skratta.

”Swedish must be the funniest language ever!” fick Emma fram mellan skrattattackerna.

”Is it not hard to learn?” sa Nicole och blev seriös.

“ehm, was it hard for you to learn English when you were little?”

“No?”

“Well, same for me, I have spoken Swedish for years, but it will probably be hard for you guys to learn.”

“teach us some Swedish!” sa Emma som hade samlat sig och slutat skratta.

”okay, what do you to learn.”

“Poop!” skrek Nicole och kastade sig från sin säng till min.

”Nicole, you are so immature.” Sa Emma och log. Nicole svarade med att räcka ut tunga mot Emma.”oh, I’m sorry. I ment, very immature.”

”Are you gonna fight or learn Swedish?”

“Swedish lesson!” skrek dem i mun på varandra.

”Bajs.” ljudade jag så tydligt det bara gick.

De tittade på mig med stora ögon och försökte säga efter. De misslyckades helt och nu var det min tur att skratta åt dem.

Ca tio ord senare ringde min mobil, jag letade fram bland ett virrvarr av täcket, kuddar och lakan. Jag hittade den till slut och svarade.


Efterlängtat kapitel? Jag har slitit som ett djur med det, så jag hoppas att ni gillar det! Ska försöka skriva ett till kapitel i helgen, grymt va?

/Amanda xxx




Emmy
PUBLICERAT: 2012-03-09, 15:47:57

Jätte bra! :D

Av ALLA noveller jag läser är eran BÄST!

Den är super bra och ni är jätte duktiga! :D<3

Fortsätt med den så mycket det går! Jag ÄLSKAR den verkligen, ni är så duktiga och allt är så bra! Den är så intressant och läsa och ni beskriver allting på ett jätte bra sätt! =)

Jag älskar den! :D Och eftersom jag har en liten kändis crusch på Harry, så blir jag bara gladare när jag läser om honom! Är JÄTTE avundsjuk på henne faktiskt ;3<3

Nejmen, nu ska jag inte trötta ut er med denna långa text ;)

Men det jag vill säga att ni är jätte duktiga och helt fantastiska och skriver på ett himelskt sätt!

LOVE IT! <3

Lots of love!!!!!<3<3<3<3


Anonym
PUBLICERAT: 2012-03-09, 15:58:02

håller med ovan! av alla noveller jag läst är eran helt klart bäst! keep it up tjejor! läntar tills nästa del! :D


louise
PUBLICERAT: 2012-03-09, 16:39:03

aaa grymt!


Emma
PUBLICERAT: 2012-03-09, 22:06:44 | URL: http://1dnoveller.bloggplatsen.se

Jättebra! Ett efterlängtat kapitel! ;) Ser fram emot nästa! ;D


Melissa
PUBLICERAT: 2012-03-09, 23:13:01

Haha, log som ett fån när jag såg att del 27 kommit ut. :D Trots att uppdateringen är lite långsam så kollar jag in varje dag ändå. Den här novellen är definitivt värt det (;

Kan det vara Harry som ringer henne? (=

Jättebra novell, du skriver fantastiskt och fortsätt med det! :D


Rebecca
PUBLICERAT: 2012-03-09, 23:44:51

Äntligen har väntat länge men det har det varit värt. Du skriver jätte bra och man vill bara ha mer och mer! <3


tilda
PUBLICERAT: 2012-03-10, 13:34:47 | URL: http://onednovell.webblogg.se/

SUPERMEGA BRA!! :D


Juliaå
PUBLICERAT: 2012-03-10, 16:39:58

Ligger här hemma och är sjuk. Så snacka om glad jag blev när det kommit ett nytt kapitel! You made my day girl! <3


Milia
PUBLICERAT: 2012-03-10, 19:23:22

ÄNTLIGEN , så himla bra .. Keep on working ;)


Linnea
PUBLICERAT: 2012-03-11, 00:34:20

Min kompis tipsade mig om denna blogg, och eftersom jag inte är ett stort fan av bloggar så tog jag lite tid på mig att kolla i den. Sen nu tänker jag för mig själv: "Hur kan du ha levat utan den här bloggen?!" Otroligt överraskad, superbra skriven! Jag har läst den tre gånger nu på en kväll, kan den nästan utantill! Jag gråter varje gång jag läser den del då Holly får se Harry kyssa Cori, och gråter av lycka när Holly och Harry blir sams igen!



Keep on with your awesome work! <333


kitty
PUBLICERAT: 2012-03-12, 18:29:16

Äntligen! Superbra kapitel som vanligt. Helt klart värt väntan! :D


ebba
PUBLICERAT: 2012-03-13, 18:16:16 | URL: http://odirectionstorie.blogg.se/

asså omg!!! kan inte beskriva med ord hur bra denna blogg e asså! längtar klart jävligt mycket till nästa kapitel!!!



förlåt förordevalet heheh


moa lundholm
PUBLICERAT: 2012-03-14, 11:04:02 | URL: http://wewantonedirection.blogg.se/

kolla på våran novellblogg ! :)

eller one direction blogg då :)


ida
PUBLICERAT: 2012-03-14, 19:13:19

skit bra! vill ha mera!


Annie
PUBLICERAT: 2012-03-14, 22:37:17 | URL: http://onelifeoneloveonedirectionfanfic.blogg.se/

jättebra! :)

Haha jag trodde jag skulle dö av skratt när hon skulle lära henne att säga bajs, ahahahah ^^


Margareta
PUBLICERAT: 2012-03-15, 14:24:01

Ska du uppdatera snart ? Jag väntar som en krabba på att du ska göra det:)


Melissa
PUBLICERAT: 2012-03-18, 13:56:13 | URL: http://onedirectionernovell.blogg.se/

Älskar din design på bloggen o:

Har du någon aning om när du hinner skriva ett nytt kapitel? (:



Om du har en sekund, skulle du kunna kolla in min nya novellblogg, bara designen & så...? Tack på förhand :P <3


Mikaela
PUBLICERAT: 2012-03-18, 15:53:23 | URL: http://oonedirevtioon.blogg.se/

Hej, grym novell! Jag har länkat eran blogg novell från min. För den är så sjukt grym. Checka gärna in min och mina kompisars novell! kram


Caroline
PUBLICERAT: 2012-03-18, 22:23:05

jag läser typ 15 olika noveller men din är bäst! längtar till nästa, ni beskriver känslor jätte bra och man kan bara älska novellen!!! :)


Emma
PUBLICERAT: 2012-03-20, 21:47:35 | URL: http://emmasamuelsson.webblogg.se/

Blev tipsad om bloggen av en kompis, nu är jag fast.

Min brorsa har bett om datan i 1 timme nu och jag har fortsatt säga: "Ska bara läsa ett kapitel till!" "Ett till!"

Älskar novellen, har aldrig varit särskillt förstjust i noveller men nu har jag verkligen ändrat uppfattning! :)

Älskar verkligen novellen!!!:)


Anonym
PUBLICERAT: 2012-03-21, 15:08:28 | URL: http://stylesstory.blogg.se/

Börjar om på nytt.. Läs gärna! ---> www.stylesstory.blogg.se :))


Mariia
PUBLICERAT: 2012-03-22, 23:55:36 | URL: http://fanfictononedirection.blogg.se/?tmp=09151228

Tycker verkligen den här är bra, men stör mig på att uppdateringen är så dålig....


Mathilda
PUBLICERAT: 2012-03-23, 21:53:41

när kommer nästa kapitel? älskar eran novell!! :)



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!