2012-02-09
 16:41:52

kapitel 13. once again


Hollys point of view

Jag vaknade av att min mobil ringde. Vem fan ringer så här tidigt? Jag hittade mobilen och kollade på klockan, sex på kvällen. Jag måste ha sovit ända sen jag kom hem från Harry. Jag svarade och försökte låta vaken.

”Hey, it’s Holly” jag kvävde en gäspning

”Hej gumman, det är mamma!”

”Mamma, förlåt att jag varit så dålig på att ringa..” hon avbröt mig innan jag hann prata klart

”Jag förstår gumman, det viktigaste är att du trivs, vi har ju pratat med varandra i flera år.”

Jag kände hur mycket jag saknade henne. Det har varit så mycket på sistone, skola, Harry och ett helt nytt land.

”Jag saknar dig så mycket mamma! Det är inte långt kvar tills jag kommer och hälsar på er nu.”

”Jag saknar dig också gumman. Alla frågar här hemma hur du har det i London, de tycker att de är så coolt att du pluggar utomlands!”

”Det förvånar mig inte att de frågar.”

”Jag måste tyvärr gå nu, men vi får prata mer senare. Puss jag älskar dig!”

”Jag älskar dig också mamma.”

Under tiden jag pratat med mamma hade Nicole kommit in i rummet.

”Where did you sleep last night?” frågade hon och vickade på ögonbrynen.

” I don’t even think i slept soo much last night.” Jag rodnade när jag sa det.

”Holy shit! Did you and Harry …?”

Hon kastade sig ut ur sin säng och hoppade på mig.

”Oh my god, you guys totally did it.”

Jag kände hur mina kinder fick en väldigt röd ton. Jag drog täcket över huvudet. Nicole drog av mig täcket och slängde det sedan på golvet.

”Give me all the details about last night! I want to hear it all, every little move you made.”

“I don’t remember everything, I just remember what happened before we, yeah you know.”

Jag berättade allt som hände vid biblioteket och efter jag lämnat Harrys rum. Nicole sa inte ord under hela tiden, vilket är mycket ovanligt, hon brukar prata konstant. När jag berättade vad Cori hade gjort såg jag hur hennes ögon svartnade till och hon knöt även händerna. Hon ställde sig upp.

”I’m gonna kick her ass, I hate her. I’m gonna show her…”

“Nicole, relax! That’s just gonna make things worse.” Jag drog ner henne på sängen igen. ”Please, for me.”

”If she ever do something like this again, I’m not gonna listen to you then, I’m will kick her ass then, I promise I will!”

Jag skrattade bara åt henne och drog in henne i en kram.

”You are sooooooo cute when you are angry honey.”

“I know, cute is my middlename.” Sa hon och pussade mig på kinden. ”I guess your is sex maniac.”

”Nicole!” Jag slog till henne på armen, ganska hårt.

”You don’t need to hit me! It actually hurts.” Hon skådade sin arm.

“By the way, where is Emma? I haven’t seen her today at all?” frågade jag Nicole och hon stannade upp mitt i en rörelse.

”Not me either, she was gone when i woke up this morning. I tried to call her but she left her phone here. She was a little weird yesterday after you left. I asked her if she was okay but she complained on headache.”

Precis när Nicole pratat klart öppnades dörren och Emma kom in.

”Where have you been all day?” sa jag och Nicole i munnen på varandra.

”I went shopping with Sarah.”

”I’m sorry, but who’s Sarah? ” frågade jag henne.

”A girl in my mathclass.”

”Why didn’t you ask me?!” sa Nicole sårat.

“I didn’t wanted to woke you up, so were so cute when you slept.” sa Emma.

Det var något i hennes ton som inte fick mig att tro henne, det kändes som om hon ville undvika oss. Men Nicole trodde på det och fortsatte sedan att prata glatt om allt och inget.

Harrys point of view

”Thanks for today baby”. Cori kysste mig.

Jag kysste henne tillbaka. Vad fan håller jag på? Varför var jag så lätt förförd. Det var inte Cori jag skulle vara med, utan Holly. Jag är den största skithögen på hela jorden just nu. Helvetes jävla skit. Det här var sista gången, det här ska aldrig hända igen. Jag gick upp ur sängen för att ta på mig kläder, vilket egentligen var onödigt eftersom jag skulle gå och lägga mig igen om några timmar. När jag tagit på mig kläderna såg jag lappen med Hollys nummer på. Jag drog upp min mobil ur fickan och knappade in det. Jag tvekade ett tag innan jag tryckte på ring. Det hann gå tre signaler innan någon svarade.

“Who is calling?”

“It’s Harry.”

”Oh, hi Harry! Holly can’t take your call right now, she poops.”

Jag hörde hur någon skrek I bakgrunden och hur några började brottas. Jag skrattade tyst för mig själv.

”Hi, Harry. I’m sorry for my so called friend, she forgot to take her medication today. Wait a minute, I’m just gonna go outside.”

Det blev tyst i luren och jag kunde höra en dörr öppnas och stängas.

”I’m here, was it something special you wanted?”

“Yeah, I wanted to ask you if you want to go on a date with me, a real one?”

Det blev tyst i luren en lång stund. Jag har gjort bort mig för all framtid.

”I would love to.” svarade hon till slut.

En sten lättade från mitt hjärta, mitt hjärta började slå sådär fort som bara Holly kan få det att göra.

”Great, next Saturday, i’ll pick you up at seven.”

“It will be really fun. I need to go, kisses bye.”

Hon la på innan jag hann svara. Hon hade tackat ja. Hon tackade faktiskt ja?  Jag lyfte armen i luften, så som de alltid gör i filmer när de har segrat. Det här kändes som en seger. Det ska bli kul att få reda på allt om Holly, hennes barndom, intressen. Jag stannade upp, hon vill säkert att reda på massa saker om mig. Min blick gled automatiskt till min gitarr som stod lutad mot väggen. Det kanske är dags att avslöja den stora hemligheten.

Nicoles point of view

Jag hörde hur Hollys mobil ringde. Hon var på toa så jag svarade åt henne. Det var Harry som ringde. Jag mimade till Emma att det var Harry.

”Tell him she is poops.” Emmas ögon lös när hon sa det.

Jag tyckte det lät som en rolig ide, det var ju ändå nästan sant. Precis när jag sagt det kom Holly ut från toaletten.

”That’s my phone.” sa hon lugnt, sen såg hon att jag pratade med någon. ”WHO ARE YOU TALKING TO!?” Hon försökte ta mobilen från mig.

”It’s Harry.” fick jag fram mellan skrattattackerna.

Hon tog mobilen från mig och gav mig en ”jag-ska-döda-dig-sen-”blick. Det fick mig bara att skratta ännu mer.

Emma såg väldigt sur ut, hon blängde på dörren Holly precis stängt efter sig. Det verkade som om hon vore avundsjuk. Herregud, hon är avundsjuk. Hon önskar att Harry hade känslor för henne istället för Holly. Det är kommer inte sluta bra alls.


TILL DIG SOM VILLE LÄSA KAPITEL 13,14,15. här är kapitel 13, för att läsa 14,15 gå in på kategorier(WMYB) så finns de längst ner på sidan. om du inte hittar dem, kommentera då !


Tilda
PUBLICERAT: 2012-02-09, 20:55:09 | URL: http://onednovell.webblogg.se/

Varför la du upp kap 13? :)


Josefine
PUBLICERAT: 2012-02-17, 19:15:55 | URL: http://jjosefinellofgren.blogg.se/

Varför lägger du inte in inlägg ? :) Jag älskar din novell så det skulle va kul..



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!