2012-01-21
 20:35:43

What Makes You Beautiful - kapitel 23

” Well that’s good, because I love you too”

Han la sina händer på mina höfter och kysste mig sakta, jag kom på hur mycket han sårat mig, och puttade lite halvhårt bort honom och ställde mig med armarna i kors.

”Explanation, now.”

” I know that this sounds stupid, and you may not believe me. But she kissed me, I didn’t even kiss her back. Do you know how devastated I was after that? It felt like I had lost everything, cause you are my everything. I’m sorry for everything I’ve put you through, I’m no longer afraid to show everybody that we are dating. I don’t care, cause you mean so much to me, okay?”

Jag tog tag I uringningen av hans t-shirt och tittade in i hans gröna ögon, de glödde om dem och jag kunde inte låta bli att le.

”Awww”

Han drog mig tätt intill honom och pussade mig lätt på kinden, hans varma kropp emot min fick mig att känna mig så otroligt trygg, hans andetag emot min nacke och doften av honom, doften av min Harry, fick fjärilarna i magen att sätta igång.

”So..you’re a pretty good singer mr.”

Sa jag och petade lite på hans tröja, jag hade inte en aning om att han kunde sjunga.

”Noone knows about it, I kind of just wanna keep it down low.”

“Oh, right. Maybe we should go inside?”

Fnittrade jag och tittade ner på mina bara ben och mina nu också genomblöta kläder. Han nickade och tog min hand i sin och gitarren i den andra.

Jag gick in i badrummet för att ta fram några handdukar och när jag kom ut så stod Harry bara i ett par svarta Kalvin Clein kalsonger, han log lite snett emot mig och jag kände hur mina kinder blev alldeles röda.

Jag räckte honom en av handdukarna och kände hur jag fastnade med blicken på hans kropp. Så perfekt.

”Like what you see?”

Jag skrattade till och höjde på ögonbrynet.

”Maybe. I’m just going to get change”

Jag klev in I badrummet och låste dörren efter mig. Jag gick fram till spegeln och chockades av min egen spegelbild.

”Holy shit!”

Viskade jag till mig själv när jag såg hur maskaran runnit och kladdat ut sig i hela ansiktet och hur det bildats stora tovor i hela håret.

Jag tvättade av ansiktet , och tog lite concealer på några små finnar på hakan.  Jag insåg att håret skulle ta år att borsta ur så jag satte upp det i en lös knut på huvudet istället.

Jag tog av mig de blöta kläderna och tittade mig omkring i badrummet efter något jag skulle kunna låna. Ett par grå mjukisbyxor låg ovanpå en liten pall och jag drog snabbt på mig dem och sedan en stor t-shirt som jag förmodade var Sean’s.

När jag klev ut så låg Harry på min säng och tittade på tv, fortfarande iklädd bara kalsonger. Han såg att jag flinade åt honom och tittade oskyldigt på mig.

”I don’t have any other clothes to wear..”

Jag la mig tillrätta i sängen bredvid honom och han la sin arm runt mig och drog mig närmare intill honom.  Jag lät mitt huvud vila på hans bröstkorg och märkte att han hade gåshud på magen.

”Are you cold baby?”

”A bit”

“Aww, come here”

Jag drog täcket over oss, jag sökte upp hans hand under täcket och kramade den hårt. Han planterade en lätt kyss på mitt nyckelben och log sedan emot mig.

”Night, beautiful”

Hans läppar nuddade mina och jag kände hur jag blev alldeles varm av glädje. Jag vände mig med ryggen emot honom och kände hur han la sin arm runt mig.

Harrys point of view

Jag vaknade av att en klocka ringde och hur någon reste sig hur sängen. Jag öppnade ögonen och möttes av en leende Holly.

”We must have fall asleep yesterday.” sa jag och hon skrattade.

“You looked so cute so we didn’t want to wake you up.”

Sa någon från andra sidan av rummet. Jag kom på att Holly delar ju rum med 2 andra tjejer. Holly gav mig en lätt kyss innan hon reste sig ur sängen.

”You should go to your room and get ready for school.”

Jag lydde hennes order och steg upp ur sängen jag också, jag tog på mig mina kläder som hängt på en stol för att torka. Jag kysste Holly hejdå och började gå mot mitt rum. Det var tidigt så ingen befann sig i korridoren, det var ganska skönt, eller det var skönt att Cori inte var i korridoren.

Jag låste upp dörren till mitt rum och gick mot toaletten för att ta en dusch.

Hollys point of view

När Harry gick tog han mitt hjärta med mig, jag kände mig tom utan honom. Jag suckade och började plocka fram min skoluniform i väntan på att duschen skulle bli ledig. Jag hade inte duschat på hela helgen så det var någon väldigt välbehövligt. Jag hörde att Nicole stängde av kranen och gick ut ur duschen. Jag gick bort mot min säng där min handduk var, jag tog med mig den och min skoluniform in på toaletten och jag hoppade sedan in i duschen.

När jag klev ut ur duschen kände jag mig som en ny människa, aldrig har det varit så skönt att duscha. Jag letade fram min body lotion, som doftade tropiska frukter, och började smörja in mina ben.

När jag hade tagit på mig kläderna var klockan halv åtta, jag började åtta idag så jag började leta efter min hårblås. Jag hittade den längst in i garderoben. Jag satte i kontakten i elutaget och började blåsa det. Jag gillade egentligen inte att blåsa håret, jag får väldigt konstiga lockar då men idag hade jag inget val.

”Wow, your hair Holly.”

Hörde jag Nicole säga bakom mig. I spegeln såg jag hennes ansiktsuttryck och jag kunde inte låta bli att skratta.

”It’s ugly i know.”

”It’s really beautiful, right Em?”

Nicole ropade på Emma som var inne i badrummet och sminkade sig. Hon stack ut huvudet och nickade.

”Wow, you should have your hair like that more often.”

Jag granskade mitt hår från alla olika vinklar, det såg väl helt okej ut. Jag drog några drag med borsten och sprayade sedan lite hårspray i det. Jag gick in i badrummet för att sminka mig lite snabbt.

Fem i åtta var jag klar för att gå. Jag tog min väska som hängde på min garderob, jag stoppade ner min mobil, data och min historiabok och gick ut genom dörren som Nicole höll upp.


woho, kapitel 23, vad tycker ni? var det bra att Holly förlät Harry så snabbt?

/Emma och Amanda xxx


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-21, 21:20:04

OHHH. Död !! Så jävla bra :D


Sofia
PUBLICERAT: 2012-01-21, 21:33:27

Omg!!!! jag älskar eran novell!!!!!!!!!!!!!<3


Tilda
PUBLICERAT: 2012-01-21, 21:53:01 | URL: http://tildalarsson.blogg.se/

Sååååå fucking bra! Jag tyckte att det var helt ok att hon förlät harry, men man vet aldrig vad Cori kan göra next?... (:


Jessica
PUBLICERAT: 2012-01-21, 22:55:07

Älskar eran novell !! Den är jätte bra !


Josefine
PUBLICERAT: 2012-01-21, 23:10:08 | URL: http://jjosefinellofgren.blogg.se/

Riktigt bra!! ;)



Jag har veckans blogg på min blogg väljer bästa novellen också så jag tycker du kan va med, din novell är grym!

http://jjosefinellofgren.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html#comment


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-21, 23:41:55

Sjukt bra!


emma
PUBLICERAT: 2012-01-22, 00:00:54 | URL: http://popoflove.devote.se

riktigt bra ! :)


kattis
PUBLICERAT: 2012-01-22, 00:40:33

Så jäkla bra ,behöver mer text! >.<


ella
PUBLICERAT: 2012-01-22, 12:19:02

jättebra :)!


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-22, 12:27:33

As bra!<3


Linda
PUBLICERAT: 2012-01-22, 16:09:24 | URL: http://onednovelllll.blogg.se/

Grymt bra ! :)


Gabriella
PUBLICERAT: 2012-01-23, 22:22:56 | URL: http://gabriellaita.blogg.se/

Jättebra novell, älskar den! :D


Johanna
PUBLICERAT: 2012-01-25, 22:04:54

SKRIV NÄSTA KAPITELL!

JÄTTE DUKTIGA :D


Charlie
PUBLICERAT: 2012-01-27, 06:25:48

Jätte bra!! Kan inte sluta läsa den, skriv mer!!! :D


Linnea
PUBLICERAT: 2012-01-27, 06:43:21

ni måste uppdatera mer !! jag är beroende av eran novell !! <3


Josefine
PUBLICERAT: 2012-01-27, 17:43:39 | URL: http://jjosefinellofgren.blogg.se/

Vinnaren av veckans blogg är utsed kika in och kolla om det vart du annars kan du väl anmäla dig till nästa omgång! :)



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!