2012-01-09
 19:58:46

What Makes You Beautiful - kapitel 19

Hollys point of view

Vi struntade i att byta om och duscha utan gick direkt till pizzerian. Emma hade inte varit på rummet när vi kom dit, vi antog att hon var och åt i matsalen. Eftersom det fortfarande var varmt ute så hade vi bestämt oss för att gå. Jag hade fortfarande på mig mina converse och jag kände hur jag började få skoskav på vänster hälen. Vi fortsatte gå och smärtan på hälen blev värre och värre.

”Nicole, stop. I got sore feet.” Sa jag och satte mig på en bänk för att ta av mig skon.

”What shoe size do you have?” frågade hon och satte sig brevid mig.

”Four. Why do you ask?”

“Me too we can switch shoes.”

Jag kollade ner för att se vad hon hade för skor på sig. Hon hade på sig ett par gladiatorsandaler med öppen häl.

”If it’s okay for you?”

“Of course it’s. That’s what friends are for!” sa hon och började ta av sig skorna.

När vi båda hade fått på oss skorna började vi gå mot pizzerian igen. Bakom oss hörde vi ett killgäng som pratade och skrattade högt med varandra. Ett av skratten skiljde sig från de andra. Det var något speciellt med det, jag kände igen det väldigt tydligt. Bredvid mig såg jag hur Nicole lyste upp, hon fick ett väldigt stort leende på läpparna.

“Nicole, why are you smiling?” frågade jag henne och försökte låta seriös.

”It’s Sean.” jag kollade undrande på henne. ”Behind us.” hon tittade bakåt.

Jag gjorde detsamma och tyckte jag såg någon med brunt lockigt hår. Harry. Det måste vara Harry. Jag hur hjärtat började slå snabbt och jag kände att jag fick samma stora leende som Nicole.

”Why are you smiling?” sa hon och vickade på ögonbrynen.

”Nothing, I’m just happy.” sa jag och rodnade.

”Happy that Harry  is here?” sa hon och la armen om mina axlar. ”We can wait for them and ask them if they wanna join us.”

“Only cause I know that you wanna hang with Sean.” Sa jag och log.

Vi stannade och Nicole ropade på Sean.

Harrys point of view

Jag gick och pratade med Sean när en tjej röst ropade på honom. Det var en av tjejerna som gått framför oss som ropade på Sean. Jag såg att han fick ett stort leende på läpparna så jag antog att det var Nicole. Vilket betyder att Holly också är här! Vi gick fram till tjejerna och det var de jag trodde, Nicole och Holly. Jag såg hur Holly sken upp när hon såg mig. Hon gav mig leendet som alltid fick mig att bli knäsvag.

”I’ve missed you.” viskade jag i hennes öra.

”I missed you too.”

Hon gav mig en snabb kyss och tog sedan min hand.

”We’re on our way to the pizzeria, do you guys wanna join us?” frågade Nicole oss.

“We’re also on our way there, so it will be perfect.” Svarade Sean henne och gav henne en puss på kinden.

De två var verkligen söta tillsammans. Sean berättade att de har varit bästa vänner ända sedan barnsben. Han berättade att de snart har varit tillsammans i 1 år, de blev alltså tillsammans när de började här. Jag log åt dem där de gick och småbråkade med varandra om vilken pizza som var godast.

Hollys telefon ringde och hon släppte min hand och viskade ett ”I’m sorry.”

Hon började prata på ett språk som jag inte förstod ett ord av, förmodligen svenska. Det var verkligen ett riktigt konstigt språk, det låter väldigt roligt. Holly gick bakom oss nu och hon pratade i sin telefon. Jag undrar vem hon pratar med? Jag kände hur svartsjukan kom krypandes igen, jag hade nog egentligen inte något att oroa mig för, det var säkert bara någon av hennes föräldrar.

”It’s probably just her parents or a friend. She like you, reallyreally much. You don’t have to worry.” Det var Nicole, hon tittade på mig och log uppmuntrande mot mig.

”You’re right.  My mum would call me hundreds of times if I moved to another country.”

“Yeah, mine too.” Sa hon och skrattade.

Bakom oss hörde jag hur Holly började prata högre och högre och hon lät riktigt arg. Hon stannade och hon började skrika till den hon pratade med. Jag såg hur en tår föll ner för hennes kind. Jag gick fram för att trösta henne men hon knuffade undan mig och mimade ett till ”I’m sorry” till mig.


Men vad tycker ni? Vem tror ni Holly pratar med och vad gör henne så upprörd?

Jag fastnade i skrivandet, jag är inte så fokuserad på saker och ting. Eftersom jag går sista terminen i nian så börjar allt det roliga med nationellaprov och gymnasie val för mig nu, vilket kan leda till fler sega dagar. Men som tur är, är vi två som skriver denna novell så det kommer fortsätta vara uppdatering. Det lovar jag !

 

/Amanda xxx


Nina
PUBLICERAT: 2012-01-09, 20:12:18

Mermermer!


Nora
PUBLICERAT: 2012-01-09, 21:04:47

Hej! Det här avsnittet var ju inte så långt, kommer det ett till idag då? Som du sa i förra inlägget? ^^


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-09, 21:07:59

och juste, det kanske är hennes mamma som säger att hon måste komma tillbaka till sverige! ;O


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-09, 22:01:43

jättebra ! :)


Tilda Larsson
PUBLICERAT: 2012-01-09, 22:06:33 | URL: http://tildalarsson.blogg.se/

Tänkte på samma sak som dig utan namn! :)

Tänk om hon måste åka till sverige igen.... :(


Wilma
PUBLICERAT: 2012-01-09, 22:32:56

Meeeeeeer!!



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!