2012-01-18
 16:47:04

What Makes You Beautiful - Kapitel 22

Jag stod helt förstenad. Jag kunde inte vända mig om och springa därifrån, något inom mig ville ha reda på sanningen. Även fast jag nog redan visste vad det var. Harry hade bara lekt med mina känslor. Jag väntade på att jag skulle känna något, ilska, sorg, besvikelse, vad som helst. Men jag kände inget, jag kände mig bara tom. Jag såg hur Harry knuffade undan Cori och han sa något om att hon var en idiot. Allt kändes väldigt långt bort, som om jag stod utanför och tittade på. Det här händer inte i verkligheten, det här händer inte mig. Jag hann få tillbaka rörelseförmågan innan Harry kom fram till mig. Jag backade långsamt bort från honom.

”Holly, it’s not like it looks!” sa han och kollade på mig med bedjande ögon.

”I think it’s. Never talk with me again. Never!” sa jag och vände mig om och gick så fort jag kunde bort från honom och Cori. Jag ville inte störa dem längre.

”Holly, please listen to me.” hörde jag Harry ropa efter mig i korridoren. Jag vände mig inte ens om, jag borde ha lyssnat på hjärnan istället för hjärtat. Jag visste att han skulle såra mig igen. Jag som hade lovat mig själv att inte bli kär det första jag gjorde. Det gick ju helt åt helvete. Jag svängde av till min korridor. Jag öppnade dörren till rummet och sjönk som en hög på golvet. Från att ha varit helt tom på känslor kom att på en och samma gång. Jag vet inte om jag var mest arg på mig själv eller på Harry. Jag borde ha fattat att en kille som Harry inte skulle kunna släppa sitt rykte så lätt. Jag var bara en del av hans spel och jag var dum nog att gå på det. Allt började komma i fatt mig nu. Så fort jag stängde ögonen såg jag Cori och Harry kyssas. Jag kände hur tårarna började rinna, jag ville bara försvinna.

Jag måste ha somnat på golvet för jag vaknade av att någon försökte öppna dörren. Det var Nicole.

”Holly why are…” hon avbröt sig tvärt när hon såg att jag hade gråtit. Hon kastade sig ner på golvet, drog upp mig till sittandes och bara kramade om mig. Vi satt så ett tag utan att någon sa något.

”Holly, do you want to tell me what happened?” frågade hon försiktigt.

Jag nickade sakta på huvudet. Tog ett djupt andetag och viskade:

”He kissed Cori.”

”He did what?!” skrek hon. Hon satte snabbt handen för munnen. ”Sorry, i’m just chocked.” sa hon sedan, hon nästan viskade nu.

Tårarna började rinna hejdlöst igen, jag kunde inte kontrollera dem. Jag sjönk ihop på golvet igen, jag orkade inte leva.

”Holly, you can’t lie on the floor, I help you to bed.” Hon drog upp mig från golvet och drog med mig till min säng. Hon tog bort överkastet och jag la mig under täcket.

”If you want something, just tell me.”

Det ända jag ville, var att dö, försvinna in i mörkret för alltid, slippa allt och alla. Bara jag och tystnaden. När jag inte svarade henne hörde jag henne smyga bort till sin säng. Jag hörde att hon tog sin mac, förmodligen för att skriva ett skolarbete. Jag vände mig om för att se vad klockan var, halv 5. Nästan lördag, nästan söndag, nästan måndag.

Jag kände hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre. Jag kämpade i mot, ville inte sluta ögonen. För varje gång jag gjorde det såg jag dem framför mig, såg hur deras läppar rörde varandra, hur deras händer ivrigt rörde sig för att få av alla kläder. Jag rös till av obehag av tanken. Det var nästan omöjligt att hålla ögonen öppna, jag tog en sista titt på klockan, fem över 5. Jag slöt ögonen och somnade kort där efter.

Jag såg massa kläder på golvet, jag kände igenom dem, det var skolans uniformer. De låg som i en stig. Jag följde den, jag visste att jag inte borde men jag kunde inte låta bli. Jag kunde inte heller vända om, bakom mig var det bara svart, som ett stort svart hål, det tvingade mig framåt. Spåret avslutades med ett par rosa string trosor. Jag stannade, tittade förskräckt på dem. Min blick gled sakta uppåt, något inom mig sa åt mig att sluta, vända om och springa åt andra hållet, det var tryggare i mörkret. Jag såg två människor, en tjej och en kille, de låg  tät omslingrade i sängen. Plötsligt tittade killen upp, jag kände igen honom, det var Harry.

Jag satte mig kallsvettig upp i sängen. Det var bara en dröm, bara en dröm. Jag la mig ner i sängen igen. Varje gång jag slöt ögonen spelades min dröm upp för mig. Jag satte mig upp i sängen igen. Jag tog fram min mobil som låg på nattduksbordet. 20 missade samtal, 10 nya röstmeddelanden och 30 nya sms. Alla var från Harry. Jag suckade och kollade på klockan, tre på morgonen. Jag suckade ännu högre och började lyssna på alla röstmeddelanden.

”Holly, it’s not what it looked like, please answer. I’m sorry.”

Jag såg klart och tydligt att ni kysstes, jag är inte blind din idiot och om du är ledsen vad är då inte jag? Alla röstmeddelanden och sms var ungefär likadana. Jag trodde inte ett piss på vad han sa, det var säkert bara ett spel, ord han sagt till tusentals tjejer, ord som inte betyder ett skit.

Jag reste mig ur sängen för att gå på toaletten. Benen var tunga och varje steg kändes som en mil. Jag grimaserade åt mig själv i spegeln. Sminket hade runnit så jag var kolsvart runt ögonen och även på kinderna. Jag orkade inte tvätta bort, jag stängde dörren efter mig och gick fram till min garderob för att ta på mig min pyjamas. Jag hade lagt mig i sängen med mina vanliga kläder förut. Det var en frihet att få dra av sig de tighta jeansen och ta på sig ett par mjuka shorts istället.

Jag la mig i sängen igen och vaknade sedan av att någon bankade på dörren. Jag satte mig tvärt upp i sängen och tittade mig omkring i rummet. Emma och Nicole hade lämnat rummet, förmodligen för att äta eller träffa några andra. Bankandet på dörren fortsatte men det blandades med rop.

”Holly, open the door. I know you’re in there.”

Jag kände igen rösten, det var Harrys. När jag inte svarade på hans samtal, trodde han då att jag skulle öppna dörren och prata med honom, ansikte mot ansikte. Jag drog täcket över huvudet och hoppades att han skulle ge upp efter ett tag. Efter ett tag tystnade det, han måste gett upp. Jag tog fram min mobil och ringde Nicole.

”Can you buy me some Ben&Jerrys and rent some love comedies?”

“Sure, what B&J do you want?”

“Halfbaked, brownie and baked Alaska.”

Vi la på och jag låg bara och stirrade upp i taket i väntan på min glass. Efter ett tag hörde jag hur några pratade utanför dörren, det måste vara Nicole och Emma. Jag kunde även urskilja en killröst. Dörren öppnades och in kom de jag väntade och en person jag verkligen inte vill träffa, Harry.

”Harry go, i don’t wanna talk with you. Just go, we’re over.”

Jag drog täcket över huvudet. Jag vill inte bryta ihop framför honom.

”Give her some time.” sa Nicole, förmodligen till Harry.

Jag hörde steg och hur en dörr öppandes och stängdes, han hade gått. Jag drog ner täcket från huvudet och möttes av Nicoles oroliga ansikte.

”Have you been in bed the whole day?”

“Just give me my icecream.” Muttrade jag till svar. Jag tog påsen ur hennes hand och gick bort mot tvn för att sätta på en film.

Jag la mig tillrätta i sängen och drog täcket tätt intill mig, jag hade aldrig känt så här förut. Det var som att allt, alla känslor sugits ur mig. Jag var helt tom inombords.
Nicole satte sig på sängkanten och tittade oroligt på mig, hon är en av min a bästa vänner, men just nu, finns det ingen på denna jord jag skulle vilja prata med. Jag vill bara vara ensam, iallafall nu.
"Ems, I don't like to see you like th.."
"Nicole..can you please leave me a lone?"
"Are you sure, I mean I .."
"Nicole" Sa jag bestämt och spände blicken i henne. " Leave"
Jag såg på hennes min att hon blev chockad, och jag ångrade mig direkt. Hon försvann ut ur rummet och dörren slängdes igen med en smäll. Fan. mumlade jag för mig själv, tog upp en av glasspaketen och stoppade ner en sked i det.
Dunk.

" Holly. Please, open up"
Det var Harry igen, jag sträckte mig efter fjärrkontrollen och höjde volymen på tven ända tills hans röst var tystnad, och öronen gjorde ont.
Jag slevade i mig en sked glass, torkade bort ett par tårar och försökte att fokusera på filmen, men det var omöjligt. Jag lyssnade ett tag, och insåg att han gått igen.
Tankarna som flög runt i mitt huvud skrämde mig, det kanske var bäst om jag flyttade tillbaka hem? Nej, det är ju det här jag vill, alltid har velat göra. Eller?
Eftertexterna började rulla och jag satte in en ny film i DVD spelaren och gick sedan tillbaka till sängen, jag kände mig plötsligt så trött, och mina ögon ville inte hålla sig öppna.
"HOLLY"
Jag ryckte till av ljudet, någon som dunkade hårt på dörren.
" Holly, can you listen to me!"
Harry, självklart. Tanken på min dröm kom upp i mitt huvud igen och jag drog täcket över huvudet, försökte att ignorera omvärlden.
Han stog och bankade och skrek i kanske en halvtimme innan han gav upp, hur kan han tro att ja någonsin ska förlåta honom? Hur fan kan han tro det?
Regnet öste ner utanför, jag var inne på min femte film, och glassen var uppäten. Nicole och Emma hade inte kommit hem ännu, och klockan var 22.00. Det är mitt fel, altihop. Om jag inte skulle börjat dejta Harry skulle det aldrig blivit såhär, varför kan jag inte bara lyssna för en gång skull? Harry och jag skulle ändå alrig ha fungerat.

Paret i filmen möttes i en kyss och jag tittade bort, allt påminde mig om harry, allt.
Jag hörde plötsligt någon spela gitarr, jag kände igen melodin, men kunde inte riktigt sätta finger på vilken låt det var. Det var säkert killen i rummet brevid oss, Josh.
Någonting dunkade emot fönstret och jag hoppade till av rädsla, jag mindes hur det en gång hänt att en fågel flugit in i min fönsterruta hemma i Sverige, och som den djurvän man var smög jag sakta fram till fönstret och drog isär gardinerna.
Jag kunde inte rädda mig själv, men en fågel kanske åtminstonde.

Sa jag lite sarkastiskt för mig själv och jag tog på mig en luvtröja innan jag försiktigt klev ut på taket utanför fönstret, tittade mig omkring efter en liten fågel, men kunde inte se någon alls.
Någon stod ett par meter bort på taket, jag kisade med ögonen och såg att gestalten höll i en gitarr. Vem står och spelar gitarr på taket i ösregnet?! Tänkte jag och kunde inte låta bli att skratta lite för mig själv.
Gestalten närmade sig sakta mig, det var för mörkt för att se vem det var, men jag kunde höra vad han sjöng nu.
" It's a beautiful nigt, we're looking for something dumb to do, hey baby, I think I wanna marry you"
Harrys ansikte lystes upp av en lampa från ett fönster och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Han närmade sig, sättet som han spelade på sin gitarr fick det att se så lätt ut.
Jag stod stilla medan han spelade låten, visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Var det här verkligen samma kille som var otrogen mot mig? Nej, det här var killen jag föll för.
Han lutade sig närmare, och sänkte sitt tonläge lite, medans han sjöng den sista raden av låten.
" Who cares baby, I think I wanna marry you"
Hans ögon tittade sakta upp på mig, letade efter ett tecken. Ett tecken på att jag förlåtit honom. Jag kunde inte låta bli att le när jag såg honom stå där, helt genomblöt av regnet. Allt detta för mig.
Utan att ens tänka tog jag ett steg framåt, slog mina armar runt hans varma kropp och lät våra läppar mötas. Jag kände hur han log emot mina läppar och han drog mig intill honom och viskade i mitt öra:
"I love you"

LÅNGT? JA. Vad tycker ni nudå? Kommentera på!
/ Emma och Amanda xx


frida
PUBLICERAT: 2012-01-18, 18:09:20

så himla bra!!!! och bra att hon förlät honom. mer:D:D!!


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-18, 18:16:17

Jätte bra<3 vill ha mer, mer, MER<3


Ellen
PUBLICERAT: 2012-01-18, 18:31:17

Guud va bra!:)<3


Nina
PUBLICERAT: 2012-01-18, 18:51:10

Mermermer, kan inte vänta!!!


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-18, 18:54:40

ååh vad bra!! mera :D


Amanda
PUBLICERAT: 2012-01-18, 19:33:15

Grymt, awesome, amazing, bäst, typ allt, dör, morot..


Tilda
PUBLICERAT: 2012-01-18, 19:57:54 | URL: http://tildalarsson.blogg.se/

Omharry !! Att han gjorde det för Holly!! :ooo

Va gullit!

Man kan och får inte sluta ett kapittel såhär!!!?

När du har skrivit klart denna saga ska du skriva ut den och göra det till en bok!! Fattar du hur duktig du är??? ;O

Du skriver lika bra som en 65 åring som är pro på att skriva böcker! Du är jävligt begåvad! :D jag kommer köpa boken i så fall!! Nån som håller med? C: :)


Julia
PUBLICERAT: 2012-01-18, 20:13:02 | URL: http://onenewstory.blogg.se/

Absolut att man skulle köpa den! Men asså fy fan va bra! Och sjukt gulligt <3


emma
PUBLICERAT: 2012-01-18, 20:20:42 | URL: http://popoflove.devote.se

så jävla bra ! :)


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-18, 20:28:45

Så jääääävla bra !

Kommer längta ihjäl mig till nästa del! :o :D


kattisb
PUBLICERAT: 2012-01-18, 21:19:09 | URL: http://kattisb.blogg.se/

Jag vill bara läsa meeeer!, så himla beronde framkallande!!!


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-18, 21:31:24

Så fruktansvärt bra man vill bara läsa mer och mer och met! Längtar tills nästa kapitel!!!!!!!!!!!


Josefine
PUBLICERAT: 2012-01-18, 23:07:50 | URL: http://jjosefinellofgren.blogg.se/

Jätte bra!



Va gärna med på veckans blogg jag väljer ut en novell också :)


Wanja
PUBLICERAT: 2012-01-18, 23:08:23

Underbart!


Jessica
PUBLICERAT: 2012-01-18, 23:56:05

I love it !!!


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-19, 00:04:28

Fyfan va bra!!! Mer!!!!<333


Anonym
PUBLICERAT: 2012-01-19, 13:14:13

KOM IGEN, SKRIV MER NU. JAG TYCKER NI SKA SKRIVA EN HEL BOK, BLIR FÖR SPÄNNANDE ATT LÄSA SÅHÄR......


Jessica
PUBLICERAT: 2012-01-20, 23:24:17

Älskar den !! Längtar tills nästa del kommer upp !! :)


Elli
PUBLICERAT: 2012-01-21, 17:20:01

MERA :D


foki
PUBLICERAT: 2012-06-02, 02:03:43

sitter kl.02 på natten och har fastnat vid er sjukt bra novell.


Agnes
PUBLICERAT: 2013-02-27, 20:35:52 | URL: http://agneshagelberg.blogg.se

Älskar eran "serie" ! Får man kopiera den? <3



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!