2011-10-07
 16:23:27

What Makes You Beautiful - Kapitel 2

Jag vaknade på morgonen av någon som ryckte i mig, jag möttes av Nicoles bruna ögon och hon log emot mig.
-Rise and shine! We're starting in a hour!
Jag satte mig upp i sängen och tittade mig omkring i rummet, Emma satt och läste något vid skrivbordet, säkert var det något skolrelaterat.  Nicole hade försvunnit in i badrummet och jag tittade på klockan bredvid mig på nattuksbordet, den var 07.00.
Jag hasade mig ur sängen och öppnade garderoben som Emma och Nicole hjälpt mig att packa in alla mina kläder i igår kväll, jag tog fram skoluniformen som låg längst upp i klädhögen och la den på min säng.
Jag drog på mig den blå kjolen och betraktade mig själv i spegeln på garderobsdörren, den satt faktiskt bra, men den var lite för kort, man såg nästan mina trosor. Jag drog skjortan över huvudet och stoppade in den under kjolen, knäppte upp de tre första knapparna och drog på mig koftan över. Inte så dumt.
Jag försökte välja bland mina ofantligt många skor som låg i garderobsbottnen och tittade lite osäkert på Emma som satt koncentrerat och läste ur sin bok.
-Can you help me ..
Emma tittade upp, och jag pekade på mina fötter. Hon lutade sig bakåt och tittade emot badrummet,
-Nicole!
Nicole kom utgående ifrån badrummet och log av förtjusning när hon såg alla mina skor, hon satte sig ned på golvet och tittade bland dem.
-You don't wanna look too dressed up, but heels always work! Always.
Hon log lite triumferande och höll upp mina beiga klackar jag köpt i New York förra sommaren, jag tog emot dem och tittade på henne,
-Thanks.
Jag drog på mig skorna och hämtade min handväska som låg på min säng, Nicole hade satt på sig ett par svarta klackar medan Emma hade på sig ett par klassiska converse.
Jag följde efter dem ut i korridoren och vi gick åt vänster, Nicole log emot mig.
-You're having your class here, so we'll see you for lunch, ok?
Hon pekade på en trädörr lite längre bort och jag nickade, det var så stort, jag hade ingen aning om hur jag skulle hitta till matsalen, jag hade inte ens deras mobilnummer. De vinkade till mig och gick vidare genom korridoren.
En man klädd i en v-ringad tröja med skjorta under kom emot mig och log.
-Mr. Pesele , are you our new student.. han började bläddra bland några av papprerna han höll i.
-..Miss Holly Gardner?
Jag nickade
-I'm your English teacher, here's your schedule.
Han räckte över pappret till mig och jag stoppade ner det i min väska och följde med resten av eleverna som gick in i salen efter Mr. Pesele.
Jag satte mig ned vid en ledig bänk och tog upp min penna ifrån väskan, när jag lyfte huvudet uppåt igen, så stod en tjej precis framför mig och stirrade på mig. Hon hade blondt,lockigt hår och hade väldigt mycket smink, hon hade knytit sin skjorta så att man såg hennes navelpiercing och hon hade knäppt upp skjortan nästan fem knappar. Hon tuggade på sitt tuggummi och tittade på mig som om jag var dum i huvet.
- What's your problem, like seriously?
Jag tittade mig omkring, menade hon mig? Hon tittade rakt på mig så jag antog det.
-What do you mean?
-Your filthy ass on MY seat. That's the fucking problem!
Jag tittade mig omkring igen och lade märke till att alla tittade på oss, härligt, tänkte jag. Det första jag gör är att ställa till en scen.
-Oh, I'm sorry!
Jag plockade snabbt ihop mina saker och hon suckade ljudligt och satte sig ner. Jag gick och satte mig på den enda lediga platsen längst bak i klassrummet bredvid en tjock kille som dreglade.
När det äntligen var dags för lunch så var problemet bara att hitta matsalen. Inte en chans. Tänkte jag för mig själv och log när jag fick syn på Harry som stod lutad mot en vägg och pratade med några tjejer.
Jag gick sakta fram till honom och knackade honom på axeln,
-Hey.
Han vände sig om och tittade på mig, tjejerna som han pratade med sa någonting tyst och skrattade.
-What?
Han lät irriterad, jag tittade frågande på honom, han var ju så trevlig och gullig igår?
-I thought you maybe could help me ..
Jag vart avbruten av tjejerna som fnittrade och Harry tittade på dem och rykte på axlarna.
- Why ? And no.
Jag tittade shockat på honom. Vilket svin. Jag vände på klacken och bestämde mig för att fråga i receptionen istället.
När jag äntligen kom till matsalen tog jag mat som bestod av köttbullar och mos, och gick och satte mig med Emma och Nicole som satt i mitten av salen.
-Hello!
Emma log och flyttade in lite så  att jag skulle få plats bredvid henne. Jag satte mig ner och lade märke till att det var en kille som satt bredivid Nicole, han såg väldigt bra ut. Han lutade sig sakta in och kysste henne.
-That's Nicoles boyfriend, Sean.
Berättade Emma och log.
- Over there.
Hon pekade på ett bord där en massa tjejer satt, alla såg väldigt bra ut, i mitten satt även tjejen ifrån engelskan.
-That's the plastics. We call them that, you know, as in the movie Mean Girls?
Jag nickade och skrattade till.
-The blonde one with pink shoes is Shannon, she's quite dumb and she's a rumour spreader. The one wih red hair is Mel ,  the one with the ponytail is Lisa, the one that looks like a slut is Cori.
-The blonde one in the mittle?
Frågade jag och hon nickade långsamt.
-She's such a bitch. But all the boys loves her. Anyway, the brunettes are twins, they're called TJ and Allison. Total bitches too, all of them are.
-And they,
Hon pekade på bordet bredivid.
-They are the geeks. No status at all. They're like robots, so unsocial you can be.
Hon fortsatte berätta om de olika "grupperna" under hela lunchen och jag skrattade åt hennes inlevelse när hon berättade om olika saker personerna gjort.
-And who are we? I mean, you and Nicole.
-We are the normal kids, we may be hot, but we're not popular enough. And with popular I mean act like a bitch all the time.
Jag skrattade åt henne, hon var rolig. Nicole var fortfarande upptagen med att hångla med Sean och jag suckade, när vi skulle gå ut ur matsalen passerade vi Harry, han hade ett helt gäng tjejer efter sig.
-That's Harry Styles, this school's most popular guy. Lady magnet. Sometimes he's really sweet and everything, but he can be such an ass too.
Jag visste inte riktigt om jag skulle le mot honom  eller inte, med tanke på vad som hände tidigare idag, men mot min förvånan log han emot mig. Jag log lite svagt tillbaka och kände hur Emma stötte till mig i sidan.
-No way! Did he just smile at you?!
-No?
Ljög jag, jag orkade inte berätta allt, det fanns inte så mycket att säga dessutom.
-He did! I saw it myself!
-No he didn't! He looked pass me, probably someone behind me.
-What are you talking about I saw..
Nicole avbröt henne och jag log tacksamt emot henne.
-So are we going to the park for some sun?
-Sounds great!
Vi gick till vårat rum för att sätta på oss vanliga kläder och bikini, sedan gick vi ut till poolområdet i parken framför skolan och la oss i gräset.
Jag lät solen steka min kropp och satte på mig mina Ray-Ban solglasögon. Efter ett tag märkte jag hur någon tittade på mig, jag kisade och fick syn på en grupp killar som tittade åt mitt håll. En busvisling hördes.
- They're looking for someone easy to get, don't pay attention.
Sa Nicole och log.
-So, any plans för tonight?
-We're going out clubbing, d'you wanna join?
-Yeah, that sounds great!
Jag lutade mig emot min handduk och slöt ögonen.

Tycker ni att det var dåligt? Vet inte vad jag själv tycker,, vart bara stressad över att jag berhövde uppdatera! Men kommentera gärna ideer och feedback! Det uppskattas! <3


ella
PUBLICERAT: 2011-10-07, 16:41:51

jättebra!!blev super glad när jag såg att ett nytt kapitel hade kommit ^^


Hannah <3
PUBLICERAT: 2011-10-07, 17:04:51

Skiit BRA!!!!!!!!! längtar tills nästa kommer :) snälla säg att den kommer snart du skriver jätte bra så man blir typ beroende ;) haha


alex
PUBLICERAT: 2011-10-07, 17:08:05

mer mer mer


Roza
PUBLICERAT: 2011-10-07, 17:08:26

Mer MEr MEr mer


Anonym
PUBLICERAT: 2011-10-07, 18:26:17

absolut inte dåligt, men tråkigt att det tog så länge innan uppdatering..


emma
PUBLICERAT: 2011-10-07, 19:13:22

Sjukt bra !!


Anonym
PUBLICERAT: 2011-10-07, 19:30:03

Super bra ju! :D x


Anonym
PUBLICERAT: 2011-10-07, 19:58:21

Skit bra?! Man vill ju bara ha meeeeer!


Anonym
PUBLICERAT: 2011-10-07, 20:20:03

Skit braaaa :)


fredrica
PUBLICERAT: 2011-10-07, 20:56:32

as bra :D


Ellie
PUBLICERAT: 2011-10-07, 20:57:15

långt ifrån dåligt, det var görbra! Längtar redan till nästa kapitel :)


Emma
PUBLICERAT: 2011-10-07, 21:34:39

När du skriver om Harry..är han med i one direction i novellen. Eller är han bara en normal lkille? :)


Emily
PUBLICERAT: 2011-10-07, 23:11:39

Suuuuuperbra!!! SÅ värt väntan!!


Anonym
PUBLICERAT: 2011-10-07, 23:23:56

Jag tycker att det var JÄTTEBRA :D


L
PUBLICERAT: 2011-10-08, 12:36:37

VÄLDIGT bra!!! :D ser framemot nästa kapitel!


Lovisa
PUBLICERAT: 2011-10-08, 23:00:07

SKIT BRA !!!!! :D


linn
PUBLICERAT: 2011-10-09, 11:39:47

NÄSTA KAPITEL, SNÄÄÄLLLA


Anna
PUBLICERAT: 2011-10-09, 12:15:49

Efterlängtat kapitel!Jättebra skrivet är dock lite förvirrad med Harry men det klarnar säkert upp även för mig! :)


E
PUBLICERAT: 2011-10-09, 20:54:31

Tycker inte alls det är förvirrande! Skitbra skrivet! Vänta inte så länge med nästa kapitel! :D


Anonym
PUBLICERAT: 2011-10-13, 18:07:40

MEEER :D



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!