2011-11-15
 21:43:21

What Makes You Beautiful - Kapitel 4

Engelska lektionen var äntligen över och jag plockade ihop mina saker som låg utspridda över bänken, en hel timme med grammatik och jag var utsvulten.
Jag gick ut ur klassrummet och styrde stegen emot matsalen, jag funderade fortfarande över gårdagen, över att jag kysst Harry.
Jag tittade mig omrkring och märkte hur alla tittade efter mig, ett par tjejer stod i en klunga och flinade när jag gick förbi.
"What a slut"
Hörde jag bakom min rygg och jag suckade. Undrar om Emma och Nicole visste..?
Jag tittade upp från min bricka och fick syn på Emma och Nicole som satt vid ett av fönsterborden. Jag slog mig ned bredvid Nicole och hon petade mig i sidan.
" I heard who took you home last night, you lucky girl.."
Hon skrattade, jag tittade oförstående på henne. Vem som följde med mig hem?
"Erm.. who?"
"Harry!"¨
Viskade hon tyst och jag såg hur Emmas leende bleknade och hon tittade ner i sin tallrik. Hade Harry följt med mig hem? Och vad hade hänt efter..
Jag blev avbruten i mina tankar av att någon knackade mig på axeln och jag vände mig snabbt om, Cori stod där, med hela sitt " Plastics" gäng med sig, hon höjde sin milkshake emot mig, jag hann inte tänka innan jag hade chokladmilkshake i ansiktet som rann ner under mina kläder. Jag tittade shockat på henne.
"Oops. Sorry." Hon böjde sig ner emot mitt öra och viskade " This haven't even started"
Vid det här laget hade Nicole ställt sig upp och hon puttade hårt Cori baklänges, hon ramlade på en av hennes kompisar som snabbt tog emot henne. Ett par killar klappade händerna och visslade, jag stod kvar där, som fastfrusen.
Harry stod några meter bort, omringad av tjejer, även han skrattade, åt mig.
" Oh my god are you okay?"
Emma hade tagit fram ett par servetter och började torka av mitt ansikte.
" Let's get you into some fresh clothes, okay?"
Nicole stoppade armen runt mig och jag nickade, jag tittade mig omkring igen. Jag kände mig så utskämd, alla fnissade och pekade på mig.
Jag gick direkt in i duschen så fort vi kom innanför dörren till vårat rum. Jag klev ut ur duschen efter 10 minuter och betraktade mig själv i spegeln. Jag tog fram mitt täckstift och täckte över några små finnar i pannan och drog några drag med mascaran. Jag kände ändå inte för att gå ut något mer idag, även fast jag hade två lektioner kvar på dagen, varav en som Cori går i.
Jag klev ut ur badrummet och både Emma och Nicole mötte mig med varsin varm kram.
" Thanks for defending me like that.."
Sa jag och Nicole log emot mig.
" No problem. I really kicked her ass, didn't I?"
Hon flinade. Jag drog på mig min One Piece och kom på att jag behövde tvätta skoluniformen till imorgon.
" I need to wash this for tomorrow.."
" I can show you the laundry room..Emma, do you want to come with us?"
Emma tittade ner i golvet och skakade sedan på huvudet.
" I've class"¨
Jag nickade och plockade ihop min smutstvätt i en väska och följde med Nicole ut i korridoren.
"What's up with Emma?"
"I don't know, really.."
Jag nickade, hon verkade så låg på något sätt. Jag skakade på huvudet, hoppas det inte hade någonting med hela Harry- saken att göra.
Nicole puttade till mig i sidan och flinade.
"So..you and Harry Styles?"
"Oh shut up."
Sa jag sarkastiskr och hon skrattade till och jag kramade om henne. Hon var verkligen en av de bästa vännerna jag någonsin haft.

Förlåt för den hemska uppdateringen, har varit så mycket med skolan! Ska verkligen att försöka att bli bättre! Här har ni ett kapitel, ganska kort, mean bättre än inget eller hur? Kommentera gärna vad ni tycker!


Linn
PUBLICERAT: 2011-11-15, 22:03:07

älskar det! Men undrar bara, du skriver typ som i gåtor, bah.. vad hände i går osv.. Kan du inte typ göra i harrys perspektiv, så vi får reda på vad som hände, och sen om du typ kunde förklara varför harry är så dryg :) Det va allt, hoppas du tål lite kritik, och det är lugnt att de va ett tag sedan du uppdaterade, detta kapitlet va lungt värt att vänta för ;)


Anonym
PUBLICERAT: 2011-11-15, 22:37:53

BRA :)


Anonym
PUBLICERAT: 2011-11-16, 07:23:50

Den är så himla awesome!


Amanda
PUBLICERAT: 2011-11-16, 10:20:33

Great gröt va bra den är! Men jag håller med Linn lite.. Kan du inte oxå skriva lite ur Harrys perspektiv? :)


emma
PUBLICERAT: 2011-11-16, 12:07:10

jäkligt bra ! :)


Emma
PUBLICERAT: 2011-11-16, 20:58:14 | URL: http://emmmmmmmmaa.blogg.se/

Oh sjukt bra, ville inte sluta läsa!


Roza
PUBLICERAT: 2011-11-17, 18:01:26

mer mer mer mer


Anna
PUBLICERAT: 2011-11-18, 13:47:15

De va as bra

nästa???


Anonym
PUBLICERAT: 2011-11-18, 20:25:33

mer :)


:D
PUBLICERAT: 2011-11-19, 19:12:21

MER!

den är skit bra man vill inte sluta läsa :)!


Anonym
PUBLICERAT: 2011-11-20, 21:25:49

aww c'mon, MERA!



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!