2011-12-28
 17:55:22

What Makes You Beautiful - kapitel 9


Harrys point of view

Jag hörde hur ett gäng killar närmade sig. Fan. Jag kände hur kroppen låste sig. Vad skulle jag göra? Gå och ha kvar mitt rykte och såra Holly, kanske mitt livs kärlek. Eller stanna, få tjejen som kanske är min livskärlek, förlora mitt rykte, bli kallad bög, vara tvungen att sitta vid ”töntbordet” i matsalen, för resten av mitt liv. Killarna kom bara närmre och närmre. Vad ska jag göra? Hjärtat sa en sak och hjärnan en annan. Vem ska man lyssna på? Hjärnan tog över. Jag klarade inte av att titta på Holly, jag visste hur sårad hon skulle bli.

Jag mumlade fram ett ”Jag måste gå” jag drog mig ur hennes armar och började gå snabbt mot skolan.

Varför skulle jag vara så jävla feg för? Varför kan jag inte bara stå för den jag är?

Jag var framme vid mitt rum nu, jag låste upp dörren och kastade mig på sängen. Jag kände hur tårarna började komma och jag gjorde inget för att stoppa dem. Jag skiter i allt nu.

Hollys point of view

Jag vaknade av att någon satte sig i min säng. Jag öppnade ögonen men stängde igen dem på direkten. Jag orkade inte med livet helt enkelt. Personen som hade satt sig i min säng började prata.

"Rise and shine honey, it's almost 10 am. Jag kände igen rösten, den var Emmas.

"Leave me alone. Just let me die or something today." sa jag och drog täcket över huvudet. Jag orkade inte med solljus och glada människor med obrustna hjärtan idag.

"You heard what she said, get up from bed now or i'll pull you up from bed!" nicoles röst. Jag drog täcket hårdare kring mig, förberedde mig på det värsta helt enkelt. "i warned you" jag kände hur någon, förmodligen Nicole, började dra i täcket.

"I hate you" sa jag och släppte taget om täcket.

"Holly, what happened last night? I thought you would be happy and wake up with a smile today"

Båda kollade oroligt på mig. Jag hade lagt mig i sängen igår med smink och allt på, så jag måste se ut som ett monster just nu.

"Well, it went great but he just left me after he kissed me" sa jag och jag kände att jag var nära gråten.

"HE DID WHAT?!?!" Nicoles ögon var stora som tefat.

Jag drog hela historien för dem och när jag var klar säger Emma.

"I know what we need to do, we need icecream. Alot of icecream"

Jag satte mig upp i sängen, en aning för fort för att i rummet började snurra. När snurrandet försvunnit reste jag mig ur sängen och gick mot badrummet för att duscha. Jag måste få bort alla Harrys berörningar från kroppen. Jag kollade i spegeln och fick se en tjej med mascara i hela ansiktet och ett rufs till hår. Jag grimaserade mot spegeln och tog av mig mina kläder och gick in i duschen. Det finns inget ställe som är så bra som duschen att tänka i. Jag stängde av vattnet och klev ut ur duschen. Jag virade handduken kring mig och gick ut för att ta på mig kläder. När jag kom ut så var det ingen i rummet. Jag antog att de hade gått för att köpa glassen de pratat om. Jag gick fram till min garderob för att hitta något att ta på mig.

När jag öppnar garderoben hoppar något lila ut ur garderoben samtidigt som det skriker

”HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEYYYYYYYYYYYYYYYY”

Mitt hjärta stannar och jag ramlar omkull av chocken.

Den lila drar ner sin dragkedja på sin one piece och jag möter Nicoles ansikte. Hon skrattar så att tårarna rinner.

”This is the best prank i ever done! You should see your face right now, priceless.” Sa hon när hon lugnat ner sig och hjälpte mig upp.

”It’s not funny. I hate you.” Sa jag och blängde på henne.

”No, you don’t, you looooove meeee.” Sa hon och gav mig en puss på kinden.

”Whatever” muttrade jag tillbaka och drog på mig min one piece, en blå.

Jag gjorde en lös fläta och slängde mig på Nicole, som låg i sin säng med sin mobil.

”Where is Emma? I want icecream.”

“She is coming soon” sa Nicole utan att ta blicken ifrån sin mobil.

Jag reste mig upp och gick bort till min säng, där min mobil låg, för att kolla twitter och facebook. Det hade inte hänt så mycket, jag hade en ny vänförfrågan på facebook. Jag kollade vem det var. Harry Styles vill bli din vän. Namnet fick mitt hjärta att slå ett extra slag. Minnena från igår kväll välde över mig och jag valde att trycka på ”inte nu” knappen. Det skulle bli svårare än jag trodde att ignorera honom. Jag la mig ner och blundade. Varför hade allt gått som det gjort? Vad var det egentligen som gick fel? Någonstans i mina funderingar måste jag ha somnat för jag vaknade av att en dörr smälldes igen. Det måste vara Emma med glassen.

”Have you decided movie yet?” sa Emma samtidigt som hon plockade upp glassen ur påsen.

”Yes. Nicole, give me a drum roll” Nicole började trumma mot sitt nattduksbord ”Remember me”.

”I love that movie! Perfect choice girls!”

Medan Emma bytte om till sin gröna one piece, började jag och Nicole sätta på filmen.

Harrys point of view

Jag vaknade med världens huvudvärk. Jag kollade på klockan, halv 12. Jag drog täcket över huvudet och försökte somna om igen. När jag slöt ögonen såg jag Hollys besvikna och sårade ansikte framför mig. Jag suckade högt och drog ner täcket från ansiktet. Jag kollade på klockan igen. En minut över halv 12. Jag suckade igen, högre den här gången, men vem skulle höra mig egentligen?Jag reste mig ur sängen och gick fram till skrivbordet där min mobil låg. Jag loggade in på facebook. Holly hade inte accepterat min vänförfrågan än. Jag förstod henne, jag hade inte accepterat mig själv efter igår. Jag ångrade mig så himla mycket. Jag önskade jag kunde spola tillbaka tiden, göra om allting. Jag måste göra något som får allt att bli bra, vi kanske kan vara vänner åtminstone. Men hur ska jag få henne att prata med mig? Min blick föll till min gitarr som stod lutat mot väggen. Jag skakade på huvudet. Nej, det var en hemlighet, en hemlighet som skulle dö med mig. Men åt andra sidan var det en bra ide, jag skulle visa mig själv och kanske skulle hon lyssna på vad jag hade att säga i så fall? Det är åtminstone värt ett försökt. Nu måste jag bara komma på en låt som berättar en del av det jag vill säga.


Kapitel 9, only for you. Det är ett ganska händelselöst kapitel men stay tuned, det kanske kommer en till del ikväll. Jag är det man kallar ett konstnärligt flyt just nu.  Har ni tankar eller ideer om vad som kan hända, KOMMENTERA!

/Amanda xx


Anonym
PUBLICERAT: 2011-12-28, 21:00:15

kapitel 8* Men det är grymt bra! :D


ella
PUBLICERAT: 2011-12-28, 21:12:28

jättebra! :D



Kommentera lovelys!

« Ditt namn Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!